Postoje brojni mitovi oko toga jesu li plinske instalacije u automobilima sigurne. Autoplin se, kako je dobro poznato, uvijek toči u poseban spremnik koji je zapravo daleko jači nego spremnici benzina. Čak i u slučaju vrlo jakog sudara, spremnik će najvjerojatnije ispasti iz udarenog auta u neoštećenom stanju. Također je vrijedno spomena kako su spremnici plinskih instalacija opremljeni posebnim ventilima koji sprječavaju istjecanje plina, čak i u situaciji u kojoj je motor upaljen, a cijevi kojima se plin u tekućem stanju prenosi do prednjeg dijela vozila budu oštećene.

Sigurnost autoplinskih(LPG) instalacija

U svakom autoplinskom sustavu postoji komponenta koja se zove višenamjenski ventil (multiventil). On je zaslužan za sigurnost plinskog sustava automobila. Sigurnosni ventil, osigurač i ventil protiv pretjeranog istjecanja su njegovi najvažniji dijelovi. Oni su odgovorni za sigurnost vozača u slučaju sudara. Kod plinskih instalacija, zaštita je višedimenzionalna. Sigurnost vozača je omogućena ne samo fizičkim izvršenjem pojedine komponente, već također i putem elektroničke kontrolne jedinice (ECU). Uvodnici i spojevi su uvijek napravljeni od mesinga ili sličnog materijala koji ne iskri, te ne može uzrokovati zapaljenje. ECU modernog autoplinskog sustava je dizajniran na način da u trenu iznenadnog pada tlaka u sustavu (npr., ako pukne crijevo za dovod plina) dođe do automatskog gašenja cijelog sustava. S praktičnog gledišta, kratki trenutak preniskog pritiska u sustavu je dovoljan da se brzo prekine dovod plina u sami sustav. U ovoj situaciji, rizik da plinska instalacija ispod haube ne brtvi, ili preciznije, opasnost od curenja plina ili zapaljenja je praktički ravna nuli. Isparivač(regulator tlaka) je osmišljen na način da može spriječiti istjecanje plina u situaciji kada plin koji dolazi do njega ima tlak viši od 450 kPa.

Plinske instalacije u automobilima su vrlo sigurne, tako da nema ničega čega se treba bojati. Među brojnim rigoroznim i ekstremnim testovima plinskih rezervoara se mogu naći oni koji uključuju pucanje vatrenim oružjem kroz rezervoar pun plina. Svi rezultati pokazuju da se, čak i kada metak probuši stjenku spremnika, rupa brzo zatvori pod utjecajem velike hladnoće, tako da je potencijalno istjecanje zaustavljeno. U slučaju zapaljenja automobila, automatski se aktivira sigurnosni ventil. Kako se povećava temperatura u spremniku, otvara se sigurnosni ventil i ispušta nešto plina kako bi se uravnotežio tlak. Vrijedno je spomenuti kako su testovi pokazali da je rizik eksplozije plinskog spremnika daleko niži od rizika eksplozije benzinskog.

Izgaranje dosjeda ventila

U današnje vrijeme, brojni vozači vjeruju da zbog plinske instalacije izgaraju dosjedi ventila. Oštećenja ovog tipa su se pojavljivala jedino u starijim instalacijama koje su bile neadekvatno podešene. Takva oštećenja se također mogu pojaviti zbog vrlo agresivne uporabe vozila. Međutim, moderne plinske instalacije u automobilima su gotovo u potpunosti lišene ovog problema, posebice uzevši u obzir novi tip instalacija sa sekvencijalnim ubrizgavanjem.

Zapremina plinskog spremnika

Dosta vozača je zabrinuto kako će im spremnik plina zauzeti cijeli prtljažni prostor vozila. Međutim, u današnje vrijeme na tržištu postoje razni spremnici visoke razine kvalitete raznih dimenzija i zapremina. Prilagođeni su svakom vozilu, u cilindričnom i toroidnom obliku (koji se niti ne vide jer su skriveni na mjestu rezervnog kotača).

Sažetak

Plinske instalacije u automobilima su vrlo sigurne i ne postoji opasnost od eksplozije. Spremnici plina imaju odličnu otpornost na ikakva mehanička oštećenja do kojih može doći uslijed prometne nezgode ili raznih drugih događaja. Spremnici plina se kod balističkih testova ponašaju čak i bolje od benzinskih, tako da ih se nitko ne bi trebao bojati.

Jeste li zainteresirani za DIGITRONIC AUTOGAS proizvode?
ili nazovite nas